Super Sunday! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alyssia Rowaan - WaarBenJij.nu Super Sunday! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alyssia Rowaan - WaarBenJij.nu

Super Sunday!

Door: Alyssia Rowaan

Blijf op de hoogte en volg Alyssia

22 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Ik loop een beetje achter met het schrijven van een blog. Ik moet namelijk nog een blog schrijven over de Super Sunday. Dit is de trip die we opnieuw mochten doen omdat bij de eerste poging Milana haar telefoon werd gestolen.

Sochtends om 7 uur moesten we weer verzamelen bij hotel Torarica. Omdat het regende waren we een beetje aan de late kant. We zouden namelijk eerst gaan fietsen maar door de regen moesten we toch met een taxi naar het verzamelpunt. Om 5 over 7 kwamen we aan bij het hotel en wat bleek, de bus was al vetrokken. 5 over 7! Dat is voor Surinaamse begrippen gewoon op tijd!! De bus kwam gelukkig terug en zo konden we toch nog mee.

De tour begon weer bij de zangvogelwedstrijd. Na 10 minuten waren wij onze interesse al kwijt want wij hadden het al gezien. Er waren dit keer meer mensen mee op tour, in totaal waren we met 12. We kwamen bij die wedstrijd een gepensioneerd Nederlands stel tegen. Deze mensen kende onze reisleider dus bleven even hangen. Helaas ging deze meneer zelf de reisleider uithangen want oh hij wist het allemaal zo goed. Deze man was gewoon enthousiast maar toch. Het erge waren nog zijn flauwe niet grappige grappen waar zijn vrouw toch ontzettend hard om moest lachen. Wat een verschrikking!

Na de zangvogelwedstrijd gingen we naar de verschillende markten. We gingen langs de chinese markt, de javaanse markt, de vlooienmarkt en de bloemenmarkt. Bij de javaanse markt hebben we kaaimannenvlees gegeten. Het smaakte eigenlijk gewoon naar kip!

Na de markten gingen we naar de Paramaribo Zoo. De dierentuin is hier heel anders dan in Nederland. Ze hebben eigenlijk alleen maar dieren die in Suriname in het wild leven. Veel apen, vogels, wat kaaimannen en 2 jaguars. Deze dieren zijn hier ook super actief! In Nederland liggen ze alleen maar te slapen en moet je geluk hebben om ze te zien. Hier maken de apen er een show van en lopen de jaguars te ijsberen voor het hek. De wat kleinere apen zoals de doodshoofdaapjes breken ook gewoon uit hun kooien. Ze slingeren van boom naam boom en niemand doet er wat aan!

Na de Zoo hadden we vrij tot 4 uur. Helaas zijn op zondag de winkels dicht dus gingen we maar naar huis.

Om 4 uur werden we verwacht in leonsberg waar een boot zou vertrekken voor de dolfijnentour. Gelukkig was het nu merendeel droog! We hebben veel dolfijnen gezien! Helaas zijn ze voor mij te snel om ze op de foto te zetten maar Anne-Wil heeft er wel één kunnen vastleggen.
We kregen na het spotten wat hapjes van de lokale bevolking van een plantage. Na deze hapjes mochten we nog wat rondkijken op de plantage en daarna ging de boot terug naar de opstap plaats.

Het was een leuke dag! Vooral de Zoo en de dolfijnen waren geweldig!
Mijn volgende verhaal zal gaan over de jungle!