Van sportdag tot gestolen telefoon en meer! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alyssia Rowaan - WaarBenJij.nu Van sportdag tot gestolen telefoon en meer! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alyssia Rowaan - WaarBenJij.nu

Van sportdag tot gestolen telefoon en meer!

Door: Alyssia Rowaan

Blijf op de hoogte en volg Alyssia

14 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Allereerst wil ik een update geven over mijn pinpas. Helaas doet hij het nog steeds niet.. ik kan wel pinnen in winkels wanneer ze niet de magneetstrip gebruiken maar een pinautomaat weigert mij nog steeds. Ik heb een nieuwe aangevraagd, mijn familie zal de nieuwe pas meenemen wanneer ze komen. Nog even volhouden dus!

Nu verder naar de leuke dingen! 4 april was er sportdag voor de kinderen van de Kennedyschool. En leuk dat dat was! De kinderen waren super enthousiast! Zelf mocht ik een groepje kinderen langs de verschillende onderdelen leiden. Het is wel lastig om een kind te roepen die niks hoort... en aanmoedigen was ook best lastig maaaar we hebben een super leuke dag gehad! Warm was het wel, ik denk zo'n 30 graden... mijn hoofd had aan het eind van de dag dezelfde kleur als een kreeft :)

Zaterdag 5 april was er een festival georganiseerd door een Surinaamse provider genaamd Digicel. Eigenlijk moest je een soort entree smsje hebben maar wij kwamen gratis binnen! Er kwam ook een Nederlandse artiest optreden genaamd Jayh. Ik kende hem eerst niet maar na wat nummer gehoord te hebben herkende ik hem wel. Het is in ieder geval weer een leuk feestje!

Helaas wisselen leuke momenten af met minder leuke momenten. Zondag 6 april zou de eerste trip plaats vinden. Helaas had Charlotte een spier verrekt in haar rug en was Anne Wil ziek, beiden konden daarom niet mee.
Toch zaten Milana, Lisa en ik sochtends om half 7 (ongeveer) op de fiets op weg naar het verzamelpunt. Daar aangekomen bleken wij de enige drie te zijn die gingen trippen, klinkt apart maar zo schijnt iedereen het hier te noemen. Een privé tour dus, relax! De eerste bestemming was de zangvogelwedstrijd. Dit is heel hip onder Surinamers. Het is een battle tussen speciale vogels en de vogel die het meeste geluid maakt heeft gewonnen. Heel apart om te zien.
De tweede stop was de chineese markt. Milana vroeg aan de tourleider of zij haar tas in ge auto kon laten en dat kon volgens de tourleider. Eenmaal terug in de auto stond Milana haar tas op een andere plek dan waar ze hem had gelaten en waren haar telefoon en camera verdwenen. Er waren geen sporen van inbraak dus de auto moest open zijn geweest. De tourleider bracht ons gelijk naar het politiebureau voor aangifte maar de dag was al verpest. Wie had het gedaan? De tourleider die de auto niet op slot had gedaan of misschien de parkeerwachter die ineens weg was... we zullen het nooit weten...

Die dag ben ik nog wel met Milana naar het zwembad geweest voor wat afleiding en het was alsof we even vakantie hadden!

Maandag tot en met vrijdag stonden weer in het teken van mijn stage op de Kennedyschool. Deze week zouden we de kinderen echt gaan behandelen. Helaas voor ons is de Kennedyschool heel druk met het geven van cursussen en projecten aan de kinderen, wat heel goed is (!!) maar voor logopedie is er dan weinig tijd. Lisa en ik hebben deze week maar 7 cliënten gezien. We hadden dus heeel veeel vrije tijd. Helaas! Hopelijk hebben we het na de vakantie wat drukker. De kinderen hebben hier namelijk vakantie van 11 april tot 5 mei wegens pasen!

Vrijdag avond waren wij uitgenodigd bij Sharmila. Sharmila kennen wij door de vriendin van Milana, het is een beetje een ingewikkeld verhaal. Anyway, haar man kwam ons halen en liet ons gelijk wat stukken buiten paramaribo zien. Eerst gingen we naar wat vrienden van hun. We werden daar warm onvangen en kregen gelijk baka bana's en bara's voorgeschoteld. Heerlijk!! Na een tijdje gingen we door naar hun eigen huis. Een super mooi huis met een groot terras en een mega buitenkeuken. Ook hier kregen we weer heerlijk eten, loempia's, visballen en tjauw min. Het was heerlijk maar ik had niet zo'n trek meer om half 11 savonds. Het was een hele gezellige avond!!

Zaterdag avond heb ik voor het eerst weer pizza gegeten! Wat kan je daar dan trek in hebben!! Savonds zijn we niet meer weg gegaan, even een rustig avondje! Zondag gingen we de trip ook over doen dus we gingen vroeg naar bed. Alles over de trip in het volgende verhaal!

Tot dan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alyssia

Ik ben een derdejaars logopediestudent en ik ga stage lopen in Suriname. Daar ga ik werken op een dove-slechthorenden school.

Actief sinds 07 Maart 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 5789

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 12 Juni 2014

Suriname

Landen bezocht: