Lijstjes Lijstjes Lijstjes - Reisverslag uit Pernis, Nederland van Alyssia Rowaan - WaarBenJij.nu Lijstjes Lijstjes Lijstjes - Reisverslag uit Pernis, Nederland van Alyssia Rowaan - WaarBenJij.nu

Lijstjes Lijstjes Lijstjes

Door: Alyssia Rowaan

Blijf op de hoogte en volg Alyssia

07 Maart 2014 | Nederland, Pernis

Nog 11 dagen voor vertrek. Het avontuur komt steeds meer in zicht. Ik blijf lijstjes maken met wat ik mee wil nemen en wat ik nog moet kopen. Hoe gaat dit ooit allemaal in een koffer passen??? Ik kan blijkbaar niet al mijn kleding meenemen dus ik moet keuzes gaan maken, wat voor mij nog erg lastig is. Neem ik wel of niet dat leuke jurkje mee, hoeveel shirtjes, hoeveel broeken? Jullie zullen wel denken waar maak je je druk om, maar het is een groot dilemma! Gelukkig heb ik nog 11 dagen om erover na te denken.

Gelukkig zijn alle belangrijke dingen wel al gedaan. Ik heb een geldig paspoort, een visum, een vliegticket en mijn prikken zijn gehaald. Nu weet ik in ieder geval zeker dat ik Suriname in kom, dat ik er mag blijven en dat ik toch een beetje beschermd ben tegen enge ziektes.

De gebarentaalcursus is inmiddels ook afgelopen. Gisteren heb ik de laatste les gehad. Het was echt een super leuke cursus! Gebarentaal is wel iets waar ik echt mee door wil gaan en waar ik meer over wil leren.

Ik ben dus druk bezig met voorbereiden. De zenuwen beginnen ook wel een beetje te komen. Ik ga echt 3 maanden weg.

• 07 Maart 2014 - 09:05

Marja Rowaan:

Komt allemaal goed schatje!

• 07 Maart 2014 - 13:58

Iris Verschoor:

Super leuk dat je ook een waarbenjij.nu hebt! Succes met de laatste voorbereidingen! Maar wat je ook doet, op zo'n avontuur kan je je nooit echt helemaal voorbereiden .. Spannenddddd !!! X

• 20 Maart 2014 - 00:16

Yvonne Van Mourick :

Spannend hoor,maar ik wens je veel plezier en succes de aankomende maanden,geniet ervan! Xx