Een teken van leven! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alyssia Rowaan - WaarBenJij.nu Een teken van leven! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alyssia Rowaan - WaarBenJij.nu

Een teken van leven!

Door: Alyssia Rowaan

Blijf op de hoogte en volg Alyssia

19 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Eindelijk kan ik een teken van leven geven!

Gisterenavond (18 maart) ben ik geland in Suriname, ongeveer om 8 uur (Surinaamse tijd). Het was een lange vlucht maar ik heb me goed kunnen vermaken. In de stoel voor je zat een schermpje waar je muziek en films op kon kiezen. Zelfs hele nieuwe films die (denk ik) nog in de bios draaien, zoals de Toscaanse Bruiloft.

We kregen verschillende Surinaamse maaltijden tijdens de vlucht zoals rijst met kip en een rotirol. Erg cullinair was het niet maar het was goed te doen.

Nadat we geland waren kwam meneer Abrahams ons ophalen van het vliegveld. De reis naar de kennedy stichting was erg lang en hobbelig. Onderweg kwamen we verschillende huisjes tegen, eigenlijk meer hutjes van hout. Het was allemaal een beetje armoedig.
Meneer Abrahams bracht ons naar een pinautomaat om te pinnen. Helaas lukte dit bij mij niet terwijl mijn pas op de goede instellingen staan. Dit verhaal wordt vervolgd.
Na het pinnen gingen we naar een chinese supermarkt, hier konden we de eerste boodschapjes doen. We gingen snel de winkel door want we waren erg moe, het was toen ook al 2 uur in Nederland.

Eenmaal in het appartement moesten we de kamers verdelen en kregen we uitleg over het alarm van het huis. Niet dat iemand dit kon onthouden want wij dachten alleen maar aan een bed. Uiteindelijk konden we de koffers uitpakken en het huis goed bekijken. Het was best oud en ongezellig. De muren waren kaal en er hing een raar luchtje. De wasmachine is erg oud en de wc daar begin ik maar niet over.

Na een goede nachtrust zijn we kennis gaan maken met de directeur van de school. Een hele aardige vrouw die zelf ook een logopediste is. Maandag beginnen wij met onze werkzaamheden op deze school.

De rest van de dag zijn we paramaribo gaan verkennen. We kregen van meneer Abrahams de tip om naar zus&zo te gaan, hier komen namelijk alle studenten en je kan hier fietsen huren. Het tentje was erg gezellig en we hebben lekker geluncht. Tegenover zus&zon zit de palmtuin. Hier staan misschien wel honderden palmbomen. Erg mooi!

We hebben een taxi gepakt naar een grote supermarkt voor de grote boodschappen. Voor 77 euro hebben we veel eten en drinken voor 5 personen kunnen kopen.

Op dit moment is het half 8 (voor jullie 23.37) en is Charlotte bezig met het avondeten. Wij eten lekker nasi!!

  • 19 Maart 2014 - 23:57

    Marja Rowaan:

    En er zullen nog meer indrukken volgen.Vergeet geen foto's te maken. Eet smakelijk! Wij zoeken ons bedje op!

  • 20 Maart 2014 - 07:57

    Henk Rowaan:

    Hoi Alyssia, fijn dat je goed bent aangekomen na die lange reis. Het is wel leuk dat je een paar dagen kan bijkomen en Paramaribo kan ontdekken. Er is dus nog wat opknappen te doen in jullie appartement. Nou meid geniet ervan en de groetjes aan je mede reisgenoten. Groetjes Caroline en Henk.

  • 20 Maart 2014 - 08:29

    Anne-Willem Rowaan:

    Hoi, Lizzard,
    Lekker een paar dagen wennen en ontdekken voordat je aan het werk gaat. Ik zou wel even om een hoekje willen kijken maar dat doen we over een paar weken. Hoop snel weer meer te lezen over jullie belevenissen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alyssia

Ik ben een derdejaars logopediestudent en ik ga stage lopen in Suriname. Daar ga ik werken op een dove-slechthorenden school.

Actief sinds 07 Maart 2014
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 5789

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 12 Juni 2014

Suriname

Landen bezocht: