Een week vol liefde! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alyssia Rowaan - WaarBenJij.nu Een week vol liefde! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alyssia Rowaan - WaarBenJij.nu

Een week vol liefde!

Door: Alyssia Rowaan

Blijf op de hoogte en volg Alyssia

04 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Oeps het is alweer een hele tijd geleden dat ik heb geschreven op mijn blog. Ik was gebleven bij de week dat mijn familie kwam...

28 april was het dan eindelijk zover, mijn familie kwam! Ik was super zenuwachtig die dag! Omdat ze lang moesten wachten op het vliegveld waren ze iets later in paramaribo dan verwacht. Toch zat ik om 7 uur in een taxi richting hun appartement. Helaas wist de taxichauffeur niet waar het appartement was dus dat duurde ook al langer. Gelukkig was niet veel later het moment daar! Mijn ouders stonden klaar met de foto camera en Nadine met haar videocamera. Na dikke knuffels van mijn ouders en zus zag ik ook eindelijk mijn lieve vriendje weer! Wat had ik hem gemist! In het appartement wachtte mijn zusje en mijn schoonmoeder. Raar om iedereen weer te zien maar wel super leuk!

En zo begon een leuke maar drukke week! Dinsdag probeerde ik voor het eerst mijn nieuwe pinpas uit en hij werkte! Halleluja! Die dag gingen we lunchen bij Zus en Zo en hebben we de toeristische trekpleisters van Paramaribo gezien. Helaas was fort zeelandia al dicht dus daar moesten we woensdag heen. Woensdag gingen we dus naar fort zeelandia en hebben we smiddags gezwommen bij het appartement. Donderdag gingen we varen richting verschillende plantages. We hadden een boot met een keukentje, wc, dek waar je op kon zitten en een dak waar je op kon zonnen. Op 1 plantage hebben we zelfs nog een kaaiman vastgehouden! Op de terugweg konden we zwemmen in de Commewijnerivier. Genietend van het zonnetje gingen we op zoek naar dolfijnen maar helaas, deze hebben we niet kunnen spotten. Het was een super geslaagde dag! Vrijdag zijn we eerst een foto laten maken in traditionele klederdracht. Wat was dat hilarisch! Niels vond het verschrikkelijk maar mijn moeders vonden het geweldig! Het zijn zeker mooie foto's geworden. Na de foto's gingen we richting colakreek. Daar hebben we heerlijk de dag doorgebracht. Helaas af en toe wat regen maar we hebben ook aardig wat zon gehad. Zaterdag gingen we naar brownsberg. Voor brownsberg moesten we twee uur in de auto zitten. Het laatste stuk moesten we de berg op. Met super steile stukken en hobbel de bobbel bereikte we de top. Op de berg hadden we een super mooi uitzicht over het stuwmeer. De reisleider van een andere groep stond te vertellen dat hier wel apen leven maar dat ze zich haast nooit laten zien. Hij had ze maar 3 keer gezien. En jahoor, we liepen 10 meter verder en daar zagen we ze in de verte! Een stuk of 3 apen slingerend aan een boom! Echt super stoer om te zien!! De rest van de familie ging nog wat verder de berg op terwijl Marise en ik bij het uitkijkpunt wachtte. Helaas gleed mijn schoonmoeder uit toen ze naar beneden wilde gaan en verdraaide ze haar knie. Verbandje erom en terug naar paramaribo waar we nog lekker in de zon hebben gezeten. Zondag hebben we de hele dag in de zon gelegen! Maandag moest ik weer beginnen op school maar mijn moeder en schoonmoeder gingen mee! Wat een shock kregen ze want het is natuurlijk heel anders dan bij hun op school! Wel blij dat ze hebben gezien waar ik werk.

Het was een super leuke week waarbij ik mijn familie mijn woonplaats heb kunnen laten zien en de plekken waar ik graag kom! Ik ben heel blij dat ze zijn geweest al viel het afscheid wel weer zwaar. Over ander halve maand zie ik ze weer in Nederland. Al weet ik niet of ik dat wel wil, haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alyssia

Ik ben een derdejaars logopediestudent en ik ga stage lopen in Suriname. Daar ga ik werken op een dove-slechthorenden school.

Actief sinds 07 Maart 2014
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 5783

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 12 Juni 2014

Suriname

Landen bezocht: