stage stage stage - feesten feesten feesten - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alyssia Rowaan - WaarBenJij.nu stage stage stage - feesten feesten feesten - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alyssia Rowaan - WaarBenJij.nu

stage stage stage - feesten feesten feesten

Door: Alyssia Rowaan

Blijf op de hoogte en volg Alyssia

02 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Al twee weken zit ik in Suriname, AL twee! Nog 10 te gaan al wil ik echt niet aftellen. Ik heb het nog steeds super naar mijn zin. Mijn stage begint ook meer vorm te krijgen. We zijn nu bezig met een anamnese en onderzoek bij de kinderen zelf. We hebben zelf een onderzoek gemaakt waarbij de kinderen moeten zien welk woord jij zegt en dan moeten ze het plaatje dat daarbij hoort aanwijzen. Zo kunnen wij kijken of zij kunnen spraakafzien, een soort liplezen. Het onderzoekje heeft nog een onderdeel, de kinderen moeten namelijk zelf de woorden ook zeggen zodat wij weten hoe de articulatie is. Het is geen hoogstaand onderzoek maar het geeft ons wel een beeld van het kind. Het samenwerken met de kinderen is gewoon super leuk!
Zelfs de jongere kinderen beginnen aan ons te wennen ook al geven wij hun geen therapie. Dat doen Saskia en Annemiek, twee meiden uit Groningen die hier ook stage lopen. Zij geven logopedie aan de basisklassen. De kinderen van de basisklassen komen steeds vaker naar ons toe voor een high five of een knuffel, super leuk!

In het weekend ben ik gewoon vrij en dan neem ik het er ook van! Feestje hier, feestje daar Suriname kan er wat van! Vrijdag had ik bijvoorbeeld een poolparty. Er was een partybus gehuurd om al die studenten naar de poolparty te vervoeren. Deze zou om 7 uur vertrekken dus wij hadden een taxi besteld om half 7, want ons genoeg tijd zou geven om daar te komen. Wij staan netjes of half 7 klaar, maar geen taxi. Om 5 over half was er nog steeds geen taxi. Wij begonnen hem wel te knijpen want we moesten om kwart voor 7 verzamelen. Om kwart voor 7 kwam dan eindelijk de taxi... Helemaal gestrest in de taxi maar we zaten er wel in! De taxi reed aardig goed door voor ons wat heel fijn was. Helaas voor ons wist de chauffeur niet waar de verzamelplek was, alleen dat het dicht bij 't Vat zat (een kroeg). Hij gooide ons bij 't Vat de auto uit en we moesten het maar zelf zoeken. Wij aan iedereen gevraagd waar the house of blues zat (daar moesten we verzamelen) maar niemand kende het. Ondertussen was het al 7 uur en we begonnen de hoop te verliezen. Na bijna elke straat in de buurt te hebben gehad zagen we een partybus staan! Al rennend kwamen we erachter dat er nog niemand in zat dus we konden rustig aan doen. Uiteindelijk vertrok de bus pas half 8 dus hadden we nog alle tijd. Ik heb mijn lesje wel geleerd, nooit haasten in Suriname want het is vaak niet nodig!

De partybus was echt stoer! Keiharde muziek, gratis drank (appelsap hoor mam ;)) en veel studenten!

Het feest zelf was heel leuk! De pool liet ik voor wat het was, ik ging richting de dansvloer. Het was heel gezellig! Ik heb veel leuke mensen ontmoet!

De terugweg was echt een ramp... De partybus is open en er zijn misschien maar 12 stoelen. Iedereen wil op de terug reis zitten en het koelt ook best wel af s nachts. Natuurlijk kon ik niet zitten en stond ik aan de zijkant bij het open stuk, koud dat het was!!! Ik ben maar op de grond gaan zitten en ook nog even in slaap gevallen. Pff die reis had niet langer moeten duren.

Voor zondag stond er een festival op de planning. Uiteraard ging er weer een partybus maar voor hetzelfde geld wilde Dikke Bryan ons wel brengen. De keuze was snel gemaakt! Bij Bryan in de taxi is het altijd super gezellig, lekker met de muziek aan.
Het festival vond plaats op Leguana Park, dit is een soort recreatiepark aan het water, in de jungle. Het was er super mooi! We liepen langs grote bomen met lianen aan de takken. Er was zelfs een aapje aanwezig op het festival!
Op de bomen hingen briefjes met 'pas op voor slangen', helaas heb ik er geen gezien.
We hebben de hele middag/avond gedanst.

Mogen er maar meer van zulke dagen volgen!!

  • 02 April 2014 - 22:43

    Marja Rowaan:

    Ik lees het al: ik hoef me helemaal geen zorgen te maken. Ook fijn te weten dat je alleen maar appelsap drinkt ;), of lees ik dat verkeerd? Nu begrijp ik ook waarom je soms zo moe bent,hahaha, werken en partyen, dat kan nooit lang goed samengaan. Dan val je dus gewoon in slaap op de grond in een bus. Ach meid, geniet er maar van. Dit maak je misschien ook maar 1x mee. Oh ja, als jij nou even bij al die bomen waar zo'n briefje hangt, de slangen weghaalt, dan durven Nadine en ik ook het bos in. Tot het volgende verhaal, schat!

  • 03 April 2014 - 08:59

    Iris Verschoor:

    'Op de bomen hingen briefjes met 'pas op voor slangen', helaas heb ik er geen gezien.' - geweldig Alys, that's the spirit! Alles willen zien. GENIET! :))

  • 03 April 2014 - 22:00

    Cecile Ruiter:

    Ik vind het erg leuk om je belevenissen te lezen....je schrijft het ook zo leuk op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alyssia

Ik ben een derdejaars logopediestudent en ik ga stage lopen in Suriname. Daar ga ik werken op een dove-slechthorenden school.

Actief sinds 07 Maart 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 5781

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 12 Juni 2014

Suriname

Landen bezocht: